fredag 25 mars 2011

Ha en riktigt lat helg!


Jag vill så mycket denna helg. Men jag vill inte göra allt som måste göras innan det roliga kan börja. Jag har ingen lust att städa vårt stökiga hus, men samtidigt vill jag sätt blommor på borden och fixa våriga stilleben runt om i huset. Och hur kul är det ut om köket samtidigt är helt belamrat och golven täckta med leksaker?
   Jag har ingen ork att vårröja på tomten men vill samtidigt ordna fina blomster arrangemang på trappen.

Jag känner mig så lat idag men har inte något att skylla på förutom lite dåligt nattsömn men det har ju hänt förr. Tvärtom borde jag fara runt som en tornado nu när solen äntligen skiner och gläciarerna på tomten äntligen är så gott som borta. Men vissa dagar är väl bara sådana här, kanske ska man bara acceptera det och ta det lite coolt. Eller så slänger jag ut övriga familjen, vräker med gamla godingar på Spotify och kopplar på tornadopiloten ändå. För jag VILL ju göra alla de där roliga sakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...