fredag 8 april 2011

Recension: Tidningen Fixa själv


Fick en tidning gratis i brevlådan för någon vecka sedan, eftersom redaktionen sett min blogg. Tidningen Fixa själv är ett samarbete mellan Clas Ohlson och Bonniers förlag och fokuserar framför allt på praktiska tips för den händiga. Tidningen kostar 29 kr och ett syfte med den tycks vara att lyfta fram Clas Ohlsons produkter. Det första numret har tema uteliv med allt vad det inbegriper.

Jag tycker mycket om tidningar som inte bara visar resultat utan även vägen dit och det lyckas Fixa själv med genom sina tydliga och pedagogiska beskrivningar. En annan sak som avgör om jag tycker om en tidning är om den inspirerar och väcker min egen skaparlust och fantasi, och där tycker jag att Fixa själv lyckas mindre bra. Mycket hänger nog på bilderna, som inte känns så välarbetade och som saknar de rätta stämningarna.

En positiv sak med Fixa själv är att den känns som en ganska genusneutral tidning, där både herrn och frun i huset kan hitta något som tilltalar. Och det är ju faktiskt något man inte kan säga om särskilt många andra tidningar i genren inredning/trädgård/hantverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...