lördag 2 juli 2011

Jordgubbs- och rabarberpaj


Jordgubbar och rabarber är en oslagbar kombination. Idag gjorde jag en smulpaj innehållande detta perfekta äktenskap.

Jordgubbs- och rabarberpaj
150 g rumsvarmt smör
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
1 dl strösocker
1 liter jordgubbar
0,5 liter rabarber i bitar
 0,5 dl strösocker att strö över

Arbeta ihop smör, socker, mjöl och havregryn till en smulig deg. Lägg hälften i en pajform och platta till. Lägg på jordgubbar och rabarber, strö över sockret och täck med resten av degen. Grädda på 175 grader i cirka 30 minuter. Servera med vaniljsås eller vaniljglass.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen en perfekt kombo! Jag brukar också göra smulpaj med rabarber och jordgubbar. Mums!!

    SvaraRadera
  2. Det där en en av mina sommarfavoriter. Mums så gott!
    Ja, loppisen jag var på igår är en gång om året, den första lördagen i juli. Så du får satsa på nästa år :)

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...