söndag 12 augusti 2012

Bröllopspresent * Wedding gift


Igår var vi på en hej dundrades bröllopsfest hos våra kära grannar. Vädret var fantastiskt och för första gången på minst ett decennium cyklade jag till en fest. På inbjudning avböjde brudparet presenter men vem har lust att komma tomhänt när någon bjuder till ett sånt kalas? Jag tänkte att prylar har de flesta gott om, men en ätbar present brukar alltid gå hem. Så här i skördetider är det ju ännu enklare att få ihop just en sådan present. Därför packade jag en låda med ett par flaskor saft och sylt - allt hemgjort förstås - och ett paket ägg med särskilda lyckönskningar från hönorna. Till historien hör att brudparet, liksom flera andra grannar, är tokiga i våra ägg.

Yesterday we were at our neighbours wedding party. The weather was fantastic and for the first time in a decade I rode my bike to a party. In the invitation the wedding couple kindly declined all presents but who wants to come empty handed to that kind of party? I thought an edible gift is a good compromise and decorated a paper box with gift wrap paper and filled it with homemade elderberry and black currant lemonad and homemade strawberry/rhubarb jam and peach/raspberry jam. And of course a box of fresh eggs with a special greeting from my chickens.



.

7 kommentarer:

  1. Vilken bra ide, det ätbara fungerar ju alltid;) fin fina paket du gjort oxå! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk present
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Finaste gåvan! <3 Tack för att ni kom och förgyllde vår dag. Varm kram

    SvaraRadera
  4. Håller med, jättefin gåva!! Och så fint du gjort!!

    Jag länkar från min blogglista nu så jag inte missar dina fina inlägg och pysslande:)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Vilken fin present! Underbart att ge bort egengjorda gåvor!

    SvaraRadera
  6. Hej söta vän!!
    Hihi nu är det dax att koppla på vardagen =)
    Nu är jag tillbaka för lite kommentarer! Ser att det har hänt mycket!
    Intressant läsning för lilla mig!
    MEGA STOR kärlek till dig!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  7. UNDERBART med presenter som det är KÄRLEK i =)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...